Billboard

podrozdział pracy dyplomowej

Billboard to olbrzymia wolnostojąca tablica umieszczana wzdłuż szos i autostrad. Coraz częściej jest stosowana w miastach. Billboard musi być szybko zauważalny i rozpoznawalny w czasie przejazdu samochodu, autobusu. Przedstawia nazwę, logo produktu lub usługi[1].

Głównymi zaletami billboardu są:

  • wysoka widoczność (zwłaszcza w okresie letnim);
  • niski koszt dotarcia;
  • łatwo zapamiętywana;
  • kolorowa szata graficzna;
  • wysoka jakość druku;

Do wad billboardu zaliczyć można:

  • konieczność stosowania bardzo prostego przekazu;
  • wysoki koszt produkcji;
  • brak selektywności demograficznej;
  • przekaz trudny do zapamiętywania;
  • brak możliwości zademonstrowania produktu.

[1] Jolanta Lux, Anna Michalska,. Reklama, Oficyna Wydawniczo – Poligraficzne „Adam”, Warszawa 1997, s. 78

Dodaj komentarz