podrozdział pracy dyplomowej
Billboard to olbrzymia wolnostojąca tablica umieszczana wzdłuż szos i autostrad. Coraz częściej jest stosowana w miastach. Billboard musi być szybko zauważalny i rozpoznawalny w czasie przejazdu samochodu, autobusu. Przedstawia nazwę, logo produktu lub usługi[1].
Głównymi zaletami billboardu są:
- wysoka widoczność (zwłaszcza w okresie letnim);
- niski koszt dotarcia;
- łatwo zapamiętywana;
- kolorowa szata graficzna;
- wysoka jakość druku;
Do wad billboardu zaliczyć można:
- konieczność stosowania bardzo prostego przekazu;
- wysoki koszt produkcji;
- brak selektywności demograficznej;
- przekaz trudny do zapamiętywania;
- brak możliwości zademonstrowania produktu.
[1] Jolanta Lux, Anna Michalska,. Reklama, Oficyna Wydawniczo – Poligraficzne „Adam”, Warszawa 1997, s. 78